Sodelovanje z otrokom v socialnem delu


Stopnja: 1
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo

Nosilci: Tadeja Kodele
3020000751255


Cilji:

Cilj je, da študent_ka poglobi že usvojene spretnosti vzpostavljanja delovnega odnosa, s poudarkom na sodelovanju z  z otrokom, pri čemer upošteva značilnosti posameznega razvojnega obdobja otroka. Cilj je tudi, da študent_ka v procesu sodelovanja z otrokom raziskuje priložnosti za varovanje prostora, da se sliši glas otroka v konkretnih kontekstih (seminar, terensko delo, izkušnje v okviru praktičnega učenja).

 

Predmetno specifične kompetence:
poznavanje in sposobnost dosledne uporabe jezika socialnega dela pri sodelovanju z otrokom;
znanje in sposobnost vzpostavljanja prvega stika in delovnega odnosa z otrokom;
sposobnost udejanjati stališče in etiko udeleženosti v izvirnih delovnih projektih podpore in pomoči v socialnem delu;

znanje in sposobnost pogovarjanja (spoznavanja, pogajanja, dogovarjanja) in vodenja pogovora z otrokom v smeri želenih razpletov na področju socialnega dela;

sposobnost soustvarjanja pristopov in metod dela glede na individualne potrebe otroka;

sposobnost soustvarjanja izvirnih delovnih projektov podpore in pomoči v dialogu z otrokom in drugimi udeleženci na področju socialnega dela;
sposobnost strokovne refleksije (lastne) prakse pri sodelovanju z otrokom na področju SD.


Vsebina predmeta:

Tematski sklopi predmeta so:

  • Razumevanje otroštva, pojmovanje otrokove vloge v družbi, spreminjanje pojmovanja otroka in njegove vloge tekom zgodovine.
  • Vzpostavljanje delovnega odnosa in osebnega stika z otrokom glede na posamezno razvojno obdobje otroka, cilji svetovalnega pogovora, evalvacija uspešnosti socialnodelovnega pogovora z otrokom (zaključevanje sodelovanja z otrokom).
  • Prispevek različnih znanj za vzpostavljanje delovnega odnosa soustvarjanja z otrokom (teorija navezanosti; znanje o travmi; k rešitvi usmerjeno socialno delo, socialno-emocionalni razvoj otroka).
  • Participacija otroka v delovnem odnosu soustvarjanja:  opredelitve participacije, pogoji in ovire za uresničevanje otrokove participacije.
  • Razumevanje in krepitev otrokove odpornosti.
  • Ravnanje z otrokovimi čustvi.
  • Veščine soustvarjanja pogovora z otrokom.
  • Uporaba izrazno-kreativnih medijev pri sodelovanju z otrokom (K. Treisman, F. Caroll; L. Lowenstein).

Temeljna literatura:
  • Bouwkamp, R., & Bouwkamp, S. (2014). Blizu doma. Ljubljana: Filozofska fakulteta, Pedagoška fakulteta in Inštitut za družinsko terapijo.
  • Čačinovič Vogrinčič, G., & Mešl, N. (2019). Socialno delo z družino. Soustvarjanje želenih izidov in družinske razvidnosti. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
  • Geldard, K.,Geldard, D., & Yin Foo, R. (2018). Counselling Children. A Practical Introduction. Fifth Edition. Los Angeles, London, NewDelhi, Singapore: SAGE Publications.
  • Juul, J. (2022). Kompetentni otrok. Na poti k novim vrednotam v starševstvu in vzgoji (prenovljena izdaja). Ljubljana: Didakta.
  • Kodele, T., & Mešl, N. (2013). Otrokov glas v procesu učenja in pomoči. Priročnik za vrtce, šole in starše. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
  • Marjanovič Umek, L., Zupančič, M., Pinter, T., Krhin, K., Cugmas, Z., & Jaušovec, N. (2020). Razvojna psihologija. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete.  (Izbrana poglavja)
  • Milner, J., & Bateman, J. (2011). Working with Children and Teenagers Using Solution Focused Approaches. Enabling Children to Overcome Challenges and Achieve their Potential. London, Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers.
  • O'Dell, L., & Leverett, S. (2011). Working with Children and Young People. Co-constructing Practice. The Open University: Palgrave Macmillan. (izbrana poglavja)
  • Siegel, J. D., & Bryson Payne, T. (2018). Celostni razvoj otroških možganov. Domžale: Pogled.
  • Treisman, K. (2017). Working with Relational and Developmental Trauma in Children and Adolescents. London, New York: Routledge. (izbrana poglavja)

Metode ocenjevanja:

Pisno oddano in predstavljeno seminarsko delo 20,00 %,

Pisni izpit 80,00 %


Delež v %:Pisno oddano in predstavljeno seminarsko delo 20,00 %, Pisni izpit 80,00 %